Rayu

Disaat hati ku kosong.. 
Kaku, membeku.. 
Kau hadir memberi corak baru.. 
Tanpa malu dan ragu.. 
Kau cuba menawan hatiku.. 
Jenakamu.. Menghiasi hidupku..


Setelah diriku kau tawan, 
Kau biarkan, Kau lupakan, Kau tinggalkan, 
Tanpa sebarang kata, Tanpa sebarang berita, 
Tanpa sebarang pesan, Tanpa sebarang alasan.. 


Bagai kapal karam di lautan.. 
Aku seakan-akan hilang pedoman.. 
Ku tekad.. Untuk tidak percaya lagi.. 


Harapan meninggalkan angan-angan.. 
Angan-angan yang hanya akan melukakan. 
Tiada apa yg kau beri.. Selain sakit dihati.. 
Acap kali ku dipermainkan.. 


Moga hujan ini reda.. 
Membawa pergi segala derita.. 
Menghapus sekali segala duka.. 


Jangan menghindar dari ku.. 
Jangan pergi dari ku.. 
Jangan tinggalkan ku.. 
Jangan sakiti aku.. 
Jangan lukai aku.. 


Aku hanya wanita biasa.. 
Bisa tewas dengan cinta.. 
Terseksa.. Diri merana.. 


Usah kau bimbang jika ku menghilang.. 
Usah kau tanya mengapa ku menyepi.. 
Kerana kau yang buat aku jadi begini.. 


Bukan ku pinta harta di mata..
Cuma ku idam kasih dan manja.. 
Sayangi aku seadanya......


By,
NaFi




*notakuku : sedang aku belek-belek draft lama-lama, aku terjumpa ni dekat draft yang aku buat 2 tahun lepas. Masa ni tengah hati terluka kecewa diri merana. Nah kau! Tercipta sajak cinta meleset. Bila baca baik rasa macam, uhhh.

No comments: