Tak Sedar Diri

Semenjak dua menjak tiga menjak ni... Aku sangat lah tidak sedar diri... Tau tak PSPM akan tiba tak sampai 5 minggu lagi.. Dan dalam otak aku ni macam ade 20% je input mengenai pelajaran... Hari-hari mesti nak on9... Lagi-lagi bila tengah excited nak buat belog ni kan... Biasalah, mula-mula buat belog memang macam ni.. Culture Shocked sedikit... Mengenai entry dibawah ini... aku sangat lah tidak menyangka yang aku ada bakat mencipta sajak.. Sebenarnya sajak tu dah lama aku karang (since last year kowt) Itulah kesannya apabila jiwa kacau... Kalau lah korang ni jenis susah nak faham ayat-ayat gramatis lagi puitis sebegini.. Biar aku terangkan.. Apa sebenarnya yang aku nak cuba sampaikan.. Aku kadang-kadang rasa malas nak start a new relationship.. Dalam erti kata lain, aku sudah malas nak berkenalan (dengan lelaki) dan bagi aku benda itu tersangatlah useless dan boring... Aku dah bosan dengan pertanyaan seperti ini.... "nama awak apa?" "tinggal kat mana?" "umur berapa? "dah berpunya ke belum?" "Boleh saya kenal awak dengan lebih rapat?" Dan itu akan berlarutan dalam seminggu dua... Within a week tu... Memang la hari-hari bertanya khabar... Concern..caringnya bukan main... Lepas seminggu, dua minggu, dan seterusnya... Hilang entah ke mana... Mana boleh perigi cari timba kan? But, sekarang memang perigi yang selalu tergedik-gedik mencari timba... Iye lah...sekarang kan perigi dah tak banyak digunakan.. senma telah bertukar kepada kepala paip.. Nak tak nak, terpaksalah si perigi tu pergi mencari timba.. Ok, macam dah terkeluar daripada tajuk utama je... tadi aku cakap nak cerita pasal sajak aku kan, kan? hehe.. Tapi aku malas la nak cerita banyak-banyak... Korang baca je la sendiri... Kalau rasa tak best, sila jangan baca ye... Lately, Ramai yang tegur aku... "Apsal ko jiwang sangat nad oi" Aku pun tak perasan yang selama ni aku minah karat gak.. haha... Boleh dikatakan 80% lagu kat dalam h/p aku ni, semuanya lagu jiwang... Semua stok tangkap leleh... Aku sedar tu setelah salah sorang member aku tegur... haish... Dan gara-gara ayat yang entah apa-apa aku post kat facebook, ramai juga yang menegur... Apa nak jadi dengan aku ni... Mesti gara-gara perhubungan jarak jauh yang sedang dalam krisis sekarang ='( Apa-apa pun, aku kena prepare untuk perang diri ke-4 -> PSPM go go chaiyok!!

No comments: