Welcome To My Heart

Ni ada satu cerita yang aku tak cerita pada sesiapa pun. Bukan apa, aku malas nak cerita takut akan menyentuh sensitivity sesetengah pihak (cewah)

Suatu hari yang cerah dan terik, aku seperti biasa berjalan sendirian. Rasa haus dan ingin membeli minuman. Aku pun terus memilih air tin nescafe ice dan terus membayar.
Sedang aku membelek-belek dompet aku yang agak kekeringan hari itu, tiba-tiba mamat tukang jaga kaunter tu tegur,
"nama awk sape?"
i was like~ "huhhhh?"
Then dia sengih-sengih. Aku buat muka toye.
Aku meneruskan pencarian duit syiling dalam dompet. Korek punye korek punya korek, tak jumpe-jumpe. Sabar je la. Mamat kaunter tu meneruskan 'agenda' beliau.
 "awak, cukup 10 kali awak datang sini, saya belanja awak"
Sekali lagi aku terkedu. Aku senyum je la. Malas nak layan.
Finally ! Cukup juga duit nak bayar minuman itu. Aku pun cepat-cepat angkat kaki. Lari !!!!! Pastu boleh pulak mamat tu bagi kata-kata terakhir,
"ini yang pertama tau!"
(maksud beliau, saya tunggu awak datang 9 kali lagi)
Macam-macam hal. Lelaki ohh lelaki.

p/s : kawan 'special' , selamat kembali ke hatiku =)

No comments: