kenapa aku suka hidup single?


Kenapa kalau aku cakap aku single tak ada banyak orang yang percaya.

Let me tell you something, bukan aku tak nak bercinta, but it's like, once you've been hurt, you are so scared to get attached again. Like you have this fear that every person you start to like is going to break your heart.

Faham?

Sedar tak sedar, tup tap tup tap, dah dekat 6 bulan kot aku single. So far, i'm enjoying myself being single. Kadang-kadang tu ada la jugak rasa alone, tapi belum sempat aku feeling alone, ade saje yang datang mengganggu menemani hati yang sedang duka (duka la sangat, tuihh)

Kalau aku kat rumah, tak ada benda lain yang wajib aku buat selain online. Hari-hari memang wajib buka facebook. Sebab through facebook je aku dapat hilangkan bosan. Setakat ni, aku tak pernah lagi rasa bosan sebab setiap kali aku online, ade je kawan-kawan yang sudi sembang-sembang kencang dengan aku.

Untung la dapat kawan-kawan macam korang. That's why aku rasa macam, 'buat apa nak ada boyfriend?' Kalau ada bf nanti, aku dah tak boleh nak sembang kencang dengan kawan-kawan (terutama kawan lelaki) aku. Sebab ada batasan. Batasan yang membuatkan aku bosan. 

Lagi, kenapa aku suka hidup single? Sebab aku boleh hang out dengan SESIAPA saje yang aku suka. Tak ada orang yang nak halang. Kalau ada bf, setiap benda nak kena report, setiap saat nak kena punch card, bagitau dekat mana dengan siapa. Ah, rimas tahu? Mak pak aku pon tak caring macam tu. Aku nak keluar, suka hati aku, yang penting pandai jaga diri. Tak ada nya time aku keluar makpak aku nak call lime ploh pat kali tanya aku kat mana, tengah buat apa, dengan siapa. Tak. Tak pernah selalu makpak aku buat begitu. Diorang percaya kat aku. Diorang tau aku pandai bawak diri. Diorang percayakan aku. So, aku pun kena la pandai jaga kepercayaan itu. 

Next reason, aku jarang rasa sunyi sebab aku ada ramai kawan-kawan lelaki yang caring. Tak tahu la kot dorang saje buat-buat caring ke ape ke. But, aku rasa aku tak perlu ada special bf  selagi bf bf aku ni masih setia nak care pasal aku. Everytime i have problems, aku share dengan korang. Ada yang pandai bagi nasihat, ada yang bagi kata-kata perangsang, yang bagi motivasi pun ada. Sekali lagi aku nak cakap, untung ada kawan-kawan macam korang =) 

Sampai bila aku nak stay single?
Hrmm,entah la. Bila sampai seru kot. Sampai seru dah gatal merenyam sangat nak berlaki baru aku cari. Ada orang kata, cinta sejati tu tak perlu dicari, dia akan datang dengan sendiri. Tapi, bagi aku, aku tak percaya pada cinta sejati. Lagi-lagi zaman sekarang ni. Ada orang, depan kita, pijak semut pun semut segan nak mati, belakang kita, sendiri mau ingat la brader. 

Chow!

2 comments:

Anonymous said...

sampai ke sudah la nk single..hahah

na.fi said...

kesudahanye pon. . .